ビジネス英語メールの書き方

  1. トップページ
  2. 納品の遅れを謝罪する

納品の遅れを謝罪する

クレームの文例一覧

納品の遅れを謝罪する(2)

納品の遅れを謝罪する(1)

英語

Subject: RE: Shipment of Model X
Dear Mr.Richard Smith:

We appreciate your calling our attention to the delivery delay.
Due to some transit difficulties, there has been a delay in the delivery of your order. The merchandise is now on its way to you and should arrive by the end of November.
We apologize for the delay and appreciate your patience on this matter.

Sincerely,
Taro Yamada

日本語

件名:RE: モデルXの出荷
リチャード・スミス様

納品の遅れについてご指摘いただき,ありがとうございました。
輸送中の手違いにより,ご注文の納品が遅れております。商品はすでに発送済みですので,11月末までには到着するはずです。
納品が遅れましたことをおわびするとともに,もう少々お待ちいただけますよう,お願いいたします。 

山田太郎より

納品の遅れを謝罪する(2)

英語

Subject: Re: Our order No. 1123

Dear Ms. Yamada,

Thank you for your e-mail of June 25th, 2015, regarding the delayed delivery of your order #1123.
We are sure that we shipped your order on June 26th. 
Please accept our apologies for the delayed delivery. I am sorry again for your inconvenience.
I hope that you will continue to remain as a user of our products.

Yours sincerely,
Richard Smith

日本語

件名:Re:発注番号1123の件

山田様

注文書番号1123の発送の遅れに関する2015年6月25日付のメール、ありがとうございます。
ご注文の品は6月26日に確かに出荷いたしました。
この度は、発送が遅れましたこと申し訳ありませんでした。
ご不便をおかけし重ねておわび申し上げます。
今後とも弊社製品のご愛顧、よろしくお願いいたします。
敬貝
リチャード・スミス

↑ PAGE TOP