ビジネス英語メールの書き方

  1. トップページ
  2. 会議報告する

会議報告する

会議・イベントの文例一覧

会議報告する

英語

Subject: Meeting summary

Dear Mr. Baker:
I would like to summarize the major points of the meeting.
We agreed that the pricing which was presented by the sales manager was not good enough. 
We decided to make a more detailed market research. 
The marketing team will conduct a test-market research on and obtain more accurate market information. 
Then we will set the price for our new product. Attached are the minutes of the last monthly sales meeting.
If there is anything you would like to add, please let me know.

Thank you.
John Smith

日本語

件名: ミーティング要約

山田太郎様へ:

ミーティングの主要なポイントを要約いたします。
セールスマネージャーが提案した価格について、我々は十分に満足できないとの結論に達しました。
より詳細な市場調査を行うことを決定しました。
マーケティングチームはテストマーケット調査を実施し、より正確な市場情報を取得します。
その後、新製品の価格を設定します。前回の月次セールスミーティングの議事録を添付いたしました。
何か追加でお知らせいただきたいことがあれば、お知らせください。

お手数をおかけいたしますが、ご確認いただけますようお願い申し上げます。

ありがとうございます。
ジョン スミス

↑ PAGE TOP