ビジネス英語メールの書き方

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会議を開催する

会議・イベントの文例一覧

会議を開催する(2)

会議を開催する(1)

英語

Subject: Joint meeting on February 14
Dear Mr.Richard Smith:

The third joint meeting has been scheduled for Thursday, February 14, at 1 p.m. in the main conference room on the second floor of our Tokyo office.
The following is a provisional agenda covering the items submitted thus far.

Agenda
1. Sales forecast of the ZZZ series
2. Selection of exclusive distributors
3. Promotional events
Please confirm your attendance at your earliest convenience.

Best regards,
Taro Yamada

日本語

件名:2月14日の合同会議
リチャード・スミス様

第3回合同会議を,2月14日木曜日の午後1時より,弊社東京支社の主会議室において開催いたします。
以下は,これまでに申し出があった議題をまとめた暫定的な議題です。

議題
1. ZZZシリーズの売上予測
2. 特約販売店の選定
3. 販売促進イベント
ご出席の確認をなるべく早くお願いいたします。 

山田太郎より

会議を開催する(2)

英語

To: All members of sales department
The meeting has been scheduled for April lst, 3-5p.m. in Conference
Room 2 on the fifth floor.

The topic is "Summer Sales Strategy." You are required to look over the
attached meeting document beforehand.

Attendance is mandatory・ However, please let me know if you have to be
absent from the meeting due to unavoidable circumstances.

Best regards,
Taro Yamada
Marketing Manager

日本語

件名:4月1日の販売戦略会議

営業部の皆様へ:
会議は4月1日の午後3時から5時に5階の第2会議室にて行われる予定です。

テーマは「夏季営業戦略」です。添付した会議資料に目を通しておくようにお願いします。

出席は必須です。しかしながら、やむを得ない事情により会議を欠席しなければならない方は、
お知らせください。

よろしくお願いします。
山田 太郎
営業部部長

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